Webinarhjelpen

Forberedelser til webinar

Dette bør du tenkte på før du setter igang med webinar

2 min

01 Før du setter i gang med webinar

Webinar er en effektiv måte å snakke med kundene dine. Digitale seminar blir bare mer og mer populært, og det er en effektiv kommunikasjonsform for både bedrifter og organisasjoner.


Hva er et webinar

Hva er egentlig et webinar? Ordet er satt web og seminar. Vi bruker også begrepene digitalt seminar og nettseminar på norsk.


Det er mange fordeler med å holde digitale seminar eller konferanser. Du kan nå flere enn med et fysisk seminar. I tillegg slipper du å tenke på antall plasser og størrelse på lokalet. Legger du ut opptak av webinaret, engasjerer det også etter at arrangementet er over.


Nå flere kunder

Mange bruker webinar for å nå et stort publikum. For en bedrift betyr det å treffe eksisterende eller nye kunder. For en organisasjon handler om å nå frem til flere med budskapet sitt.


Generere leads

Webinarer er et godt verktøy for å skape leads. Leads er folk som har vist interesse for bedriften din, og som kan bli kunder. De har enten lagt igjen kontaktinformasjon eller tatt kontakt.


Webinar skaper leads fordi:

  • De som deltar fyller ut påmeldingsskjema. Det gjør at du enkelt kan følge de opp senere.
  • Du blir bedre kjent med potensielle kunder, og de blir bedre kjent med deg.

Vis fram bedriften fra en ny side

La kundene dine bli kjent med menneskene bak produktet, tjenesten eller budskapet. Vis engasjement og involverer deg i temaer som målgruppen din bryr seg om. Det styrker merkevaren min.


Planlegger du ditt første webinar? Se hvilket utstyr du trenger (https://www.ultify.no/webinarhjelpen/utstyr-til-et-godt-webinar), og hva du trenger å forberede (https://www.ultify.no/webinarhjelpen/forberedelser-for-webinar).  


flexed biceps